Premium

Campagne ’YouChoose’ gestart om steekwapenbezit onder jonge IJmonders terug te dringen

Bij de campagne YouChoose, dinsdag gestart om messenbezit onder jonge IJmonders terug te dringen, komen her en der in deze contreien onder meer speciale stoeptegels te liggen. Jongeren die hun mobieltje daarop richten, kunnen met een QR-code terechtkomen op een website die voor de bewustwordingscampagne is opgezet.

Bij de campagne YouChoose, dinsdag gestart om messenbezit onder jonge IJmonders terug te dringen, komen her en der in deze contreien onder meer speciale stoeptegels te liggen. Jongeren die hun mobieltje daarop richten, kunnen met een QR-code terechtkomen op een website die voor de bewustwordingscampagne is opgezet.© foto heleen vink

Carlo Nijveen
IJmond

Ook in de IJmond - net als elders in Nederland - gaan jongeren geregeld de straat op met een mes op zak. Om dat wapenbezit terug te dringen, hebben de burgemeesters van Beverwijk, Heemskerk, Uitgeest en Velsen, lokale jongerenwerkers en de politie dinsdag een offensief in gang gezet.

Net binnen