Een loodgieter die tijd heeft voor een ’spoedje’, waar vind je die tegenwoordig nog | rubriek klasse

Van de ombudsreadctie

Lezers delen hun fijne ervaringen als consument. Elke week publiceert het ombudsteam er een paar.

Vind in deze tijd maar eens een loodgieter voor een spoedreparatie... Verbart Eco-Instal uit Opmeer luisterde gelukkig naar het probleem van de familie Stam uit Hoogwoud. Prompt werd met de planning gecshoven. Nog dezelfde dag kwam een monteur een noodkraan monteren. ,,Yes, de hoofdkraan kon weer open!’’ Een dag later rondde hij de klus af. ,,Vriendelijk, vakkundig en snel. Dikke klasse!’’

Wat Marijke Nat uit Stompetoren ook probeert, het lukt haar niet om twee cartridges van haar printer (Canon) te wisselen. ,,Ik ging met mijn printer naar VDB Computers in De Goorn. Daar had ik dat ding overigens niet gekocht. Ik had geen nieuwe cartridges meegenomen, dus die haalde ik thuis alsnog op. Plus een een oude laptop, waarop nog een bibliotheek vol e-books stond. Het was mij niet gelukt om die over te zetten op een externe harde schijf. Ze gingen met beide problemen aan de slag. Een dag later kon ik mijn printer weer ophalen, de nieuwe cartridges zaten er in. De bibliotheek met e-books hadden overgezet op mijn externe harde schijf. Verder was de oude laptop helemaal leeg gemaakt. Die werd ook door hen afgevoerd. Toen ik wilde betalen, wilden ze er niets van weten. Ze hadden er toch wel een uurtje (of meer) ingestoken. Grote klasse!’’

De contoise (klok) van meer dan 100 jaar oud, heft de familie Schaap uit Huizen altijd zelf onderhouden. Mouthaan Antieke Uurwerken in Naarden is voor onderdelen advies vast adres. Na zoveel jaren, lukte het niet om het zelf te doen. ,,Mouthaan was er een minuut of tien mee bezig. Onder andere om te justeren. ’Zo. Die doet het weer’. ’Wat zijn de kosten?’ ’Nee, dat is service van de zaak’. Heel bijzonder. wat fijn dat dit nog voorkomt.’’

Ook een compliment? ombudsteam@mediahuis

Net binnen