Consumentenbond heropent meldpunt voor gemiste vluchten

Weer lange rijen lijdzaam wachtende passagiers op Schiphol.© FotoANP

De Consumentenbond roept reizigers die hun vlucht missen door de lange rijen op Schiphol, weer op om zich te melden. De Consumentenbond wil dat Schiphol de compensatieregeling voor gemiste vluchten, die liep tot 12 augustus, uitbreidt en gaat hierover met de luchthaven in gesprek.

Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond: ,,Toen wij met Schiphol afspraken maakten over de huidige compensatieregeling, beloofde de luchthaven dat extreme drukte niet meer voor zou komen. Wij kondigden toen aan een vinger aan de pols te houden. Nu staan er toch weer regelmatig lange wachtrijen op Schiphol en wij krijgen signalen van reizigers die hierdoor hun vlucht missen. Ook deze mensen hebben recht op compensatie.”

Consumenten die hun vlucht na 11 augustus hebben gemist, kunnen zich melden bij Consumentenbond Claimservice. Hiermee wil de Consumentenbond inzicht krijgen in de problemen. Molenaar: ,,We kunnen de meldingen dan gebruiken om Schiphol te overtuigen om de huidige regeling uit te breiden.’’

Schiphol kondigde maandag 12 september op hun site aan dat mensen die die dag hun vlucht misten door de lange wachtrijen bij de securitycheck, ook aanspraak konden maken op compensatie. De Consumentenbond wil dat dit geldt voor íedereen die na 11 augustus een vlucht miste door de drukte op de luchthaven.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van het Ombudsteam? Mail ons!

Net binnen