Klacht over Xpendy, onnodig dure opzegservice

Ed Brouwer

Opnieuw vraagt een lezer aandacht voor de opzegservice Xpendy.

Greet van de Kamer uit Hoorn wilde haar abonnement op Trouw opzeggen. Via de website lukte dat niet gemakkelijk waarna haar man al googelend op Xpendy stuitte die heel gemakkelijk abonnementen voor je opzegt. Alleen niet gratis. En daar kwam het echtpaar Van de Kamer pas achter toen ze na het invullen van hun gegevens op de verzendknop hadden gedrukt. Zeker, ze hadden het wel raar gevonden dat hun bankrekeningnummer werd gevraagd. En ze hadden inderdaad iets zien staan over 29,95 euro kosten, maar dachten dat dat ging om een boete als je te vroeg opzegt. Nee dus, dat is wat Xpendy rekent voor iets wat niks kost als je zelf rechtstreeks je abonnement opzegt. Corresponderen met Xpendy kon de opdracht niet ongedaan maken, ze zijn gewoon 29,95 euro kwijt. Het abonnement is opgezegd, dat wel, maar door de manier waarop voelt Greet van de Kamer zich genoodzaakt ons een waarschuwing te sturen. Goed lezen waar je zaken mee doet. Zo is dat.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van het Ombudsteam? Mail ons!

Net binnen